tisdag 26 augusti 2008

Tolerera eller Respektera.


Aaaah, vad härligt med utbildningsdagar!! Det är ett av det bästa med politiken, att få träffas å umgås. Vi har haft utbildning med beredningarna i landstinget i Sunderbyn, och jag blir lika imponerad varje gång över hur mycken kunskap och klokskap det finns hos oss människor. Tack till alla inblandade för en bra dag!
Alla är vi ju tack å lov olika. En del av oss är korta å andra långa. En del mörka å andra ljusa. Därför måste det vara helt omöjligt att vi alltid ska vara helt överens. Vad vi däremot måste fundera över är hur vi är med varandra. I regionala beredningen hade vi förra veckan en träff med Jan-Olof Madelen Ågren å kom i diskusion om ordet tolerans. Om man lägger in det ordet i olika sammanhang så inser man snart att det inte är ett positivt ord i alla stycken. Istället för att tolerera så kanske vi mer ska respektera varandra.

Nu är det sängen som väntar för jag börjar jobba 06.00 imorgon bitti. Men först ska jag gå ut i stallet för lite energi intag från hästarna. Dom är mina kraftkällor och berättar ofta för mig om jag behöver ta det lite lugnare. Vi har mycket att lära från djuren vad gäller bla välbefinnade och harmoni.
Kram så länge.

Inga kommentarer: