lördag 2 augusti 2008

Bästa priden någonsin!!!

Det här är nog bästa priden någonsin. Bortsett från den totalomvälvelse som förra Europriden i Stockholm1998 innebar i och med att den fick mig att komma ut som homosexuell. Men den Priden har varit den roligaste alla kategorier.

Det har jag att tacka alla härliga människor jag känner:-) Min kompis Henrik från Göteborg (tillfälligt utlokaliserad till Örebro) som jag umgåtts med dagligen, Birgitta Persson och Pernilla Lundqvist, som är nere på Priden för landstingets regionala beredning, Maria Stenberg och hennes Jan. Fredrik Lundh får jag inte heller glömma. Alla har ni satt guldkant på den här Priden.

Den totala höjdpunkten, förutom de seriösa delarna med seminarierna och de mediagrejer jag fått till, är SSU:s och Studentförbundets SingStar-tält bredvid vårt. Gissa om jag är hes. Men att få tävla mot, och ha roligt tillsammans med de här människorna jag tidigare nämnt plus en massa andra härliga riksdagsledamöter bl.a Magdalena Streijffert (Du har blivit en ny favorit för mig!!!), Kerstin Hagle, Caroline från Vingåker (hoppas bara jag inte blandar ihop namn nu). Ni är underbara!

Nu kan det kanske verka som om det bara är glam och oseriöst nöje, men det är inramningen till allt det viktiga som händer.

Förresten, Alexandra Einerstam... Dig får jag inte glömma. Dina insikter behövs! Alexandra är vår tältgeneral och gör ett fantastiskt arbete. Försöker övertala henne att flytta till Arjeplog. Hono och hennes flickvän är båda utbildade arkeologer. Visst borde det vara något för Silvermuséet...

Inga kommentarer: