lördag 23 augusti 2008

Näst sista bloggen

Det är ganska märkligt vad man hinner ta fram under sommaren som sedan ska bort när säsongen är slut. Jag har i allafall hunnit det mesta under dagen. Ett fantastiskt väder och inget regn gör att man hinner mycket jag har t.o.m hunnit sätta foder runt en dörr som jag gjort i sommar.
I morgon så blir det att ta upp pumpen och koppla bort vattnet för denna säsong. Ett arbete som brukar ta ett par timmar, inte minst för att man måste vada ut rätt långt för att ta upp slangen som ligger i sjön.Efter det så kan jag nog känna mig rätt nöjd,då är det bara kvar att få upp båtarna ur vattnet (ett antal). En uppgift som kan vänta några veckor ännu. Jag tror att det inte blir is i första taget ännu.

Det är skönt att kunna ladda batterierna med att arbeta med händerna det ger en bra stimulans för att tänka på saker som kommer under veckan. En av veckans första intressanta möte blir en träff med organisationer som Anders Öberg har bjudit in till i Sunderbyn. En träff där alla beredningsledamöter (s) och s-ledamöter i landstingsstyrelsen ska medverka. Det blir intressant att höra hur dom upplever den verksamhet som landstinget bedriver,sådana träffar är väldigt viktiga för vårt kommande politiska arbete. Nu några timmar framför TV:n och sedan en natts god sömn för att få energi för morgondagen.

1 kommentar:

Maria sa...

Mest förunderligt är det ju att sommaren alltid tar slut så himla fort?!? Själv laddar jag för att åka på S-familjedag i Korpikå i morgon. Ska bli kul att träffa lite partikamrater och resonera lite om framtiden. Ha det gott och kul att du gästbloggade hos oss!!!