fredag 8 augusti 2008

080808

Ett magiskt datum ska det visst vara idag. OS-invigningen inleddes på en tidpunkt som innehöll så många åttor som möjligt och många par väljer att vigas/bli partners idag.
Och nåt magiskt har det varit med vädret i Piteå idag. Tunga, svarta moln på himlen men solen har ändå lyst på oss en stor del av dagen. Molnen orkade liksom inte ta över.

Jag har haft den äran att förrätta fyra vigslar idag och i och med har jag fått dela en glädjens stund för dessa par. Det är en verklig förmån. Bara ett av paren hade dock valt dagen för datumets magi. Jag kunde ju inte låta bli att fråga.


I politik och kärlek är allt möjligt. Det är mina ledord här i livet. Jag tror verkligen på möjligheten att förändra och kraften i viljan att göra det. Därför är jag politiker och i mitt nuvarande uppdrag har jag chansen att göra skillnad. Men inte ensam – det är tillsammans vi gör världen bättre!

Inga kommentarer: