torsdag 28 augusti 2008

Hemmablind

Godkväll! Sitter nu på Borgholms hotell efter att ha ätit en alldeles fantastisk middag. Tidigare idag har vi varit ute å tittat på Borgholms slott å lite runtomkring Soliden. Tänk om vi hade såna här enorma tillgångar i Norrbotten! Både sevärdheter, matkultur och pittoreska byar. Skärgård och ovanliga växter!
Men vad är det egentligen jag säger? Det är ju precis det vi har "hemma". Det är bara det att man måste åka bort ibland och titta på annat, för att till fullo uppskatta vilka rikedomar och kvaliteter vi har i vårat län. Jag har i och för sig inte sett nån medeltidsborg kring Töre skärgård, men å andra sidan har inte Öland nåt ishotell som flyter ut i Östersjön varje vår.
Nu förstår jag varför jag alltid får hemlängtan innan jag hunnit från Kallax! Det här blir en kort blogg för min sovklocka har ringt på övertid en längre stund nu. Jag har stigit upp kl: 03.00 i morse. Vi hörs imorgon. Kram

Inga kommentarer: