tisdag 5 augusti 2008

Piteå i Paris

I oktober ska jag representera Piteå kommun och Sveriges kommuner och landsting på " The 5th Quality Conference for Public Administrations in the EU". Jag och kommunal kollega ska hålla ett fördrag för konferensen om hur Piteå har arbetat med resultat och kvalite i den kommunala verksamheten. Vi kommer att berätta om hur vi jobbar med jämförande nyckeltal, medborgardialog, intervjuer och enkätundersökningar och hur vi använder de resultat vi får för att förändra och förbättra. Idag har vi jobbat med förberedelserna och bla gjort ett bildspel.

Det ska såklart bli jättespännande och jag är riktigt stolt över att Piteå fått förtroendet att representera Sverige. Vi gör det tillsammans med Lomma kommun, som blivit årets kvaliteskommun- så vi är i gott sällskap!
Att få lära hur samspelet mellan politiker och medborgare fungerar i andra länder och kommuner ska bli mycket intressant. Att vi får se Paris på kuppen gör det ju inte sämre, vi ska kombinera konferensen med ett par semesterdagar.

Dagens Noliarapport blir så här:
* Amy Diamond-konsert med barnen. Kul, vilken energi hon har tjejen!
* Autografkö. Tröttsamt och trångt, vi gav upp.
* Kaffe och bulle i den fina Piteå kommun-montern. Prat med mina jobbarkompisar från Vägledningscentrum.
* Hopp i luftlandet med barnen. Dom hoppade, jag pratade jobb i mobilen...
* Kolla in stugor och husvagnar på barnens initiativ. Dom tycker att husvagnar är sååå mysiga, jag säger bläääää.

Ikväll blir det att förbereda vigslar. Jag ska förrätta två imorgon, fyra på fredag och en på lördag. Folk verkar extra kära i sommar - härligt!

Inga kommentarer: