måndag 4 augusti 2008

Sirap i huvudet

Har tillbringat förmiddagen på kontoret och ägnat mig åt att svara på mail, gå igenom post och handlingar och lämna ut några uppdrag. Lite segt är det i starten (sirap i huvudet???) det får jag erkänna men det känns roligt ändå. Och jag vet ju så fort det går tills det känns som man aldrig varit på semester.

Har läst Bubbes inlägg från Pride-veckan och önskat att jag också varit där. Har aldrig besökt en Pridefestival ännu. Jag har med andra ord något att se fram emot. Jag ser också fram emot den dag när jag får viga ett homosexuellt par istället för att förätta ett partnerskap. För mig är en könsneutral äktenskapslagstiftning en självklarhet.

Nu ska jag promenera ner till Stora Nolia och hänga i sossemontern ett tag. Du kan läsa om vad som händer där på denna site: www.socialdemokraterna.se/pitea

I politik och kärlek är allt möjligt. Det är mina ledord här i livet. Jag tror verkligen på möjligheten att förändra och kraften i viljan att göra det. Därför är jag politiker och i mitt nuvarande uppdrag har jag chansen att göra skillnad. Men inte ensam – det är tillsammans vi gör världen bättre!

Inga kommentarer: