onsdag 30 april 2008

Längtan driver mej framåt!

Imorse gick jag ut tidigt med min lilla vovve. Det är varmt och soligt ute. Snön smälter med rekordfart. Det är valborgsmässoafton och nu känns det att våren äntligen har tagit ett riktigt fast grepp om Norrbotten. Tyvärr, så ska jag denna vackra varma dag, vara inne framför min dator och författa två tal.

Det första ska jag ha ikväll när jag ska inviga våren i min egen hemkommun. Just nu så känns det som det enda riktiga och innersta jag kan skriva om är "längtan". Längtan som min drivkraft till mycket som driver mej framåt. Jag tror att den dag jag slutar längta då är mitt liv slut.

Mitt andra tal ska jag ha med mej upp till Pajala på 1:a maj demonstrationen imorgon. Det ska naturligtvis handla om det fantastiska som nu händer i Pajala med tillväxten inom gruvnäringen, besöksnäringen m m .Hur viktigt vi tycker att det är med fler jobb - inte ökade klyftor! Hur viktigt vi tycker att satsningar ska gå till utbildning - inte utslagning! Vård efter behov - inte efter plånboken! Frihet kräver rättvisa!

Inga kommentarer: