torsdag 17 april 2008

En halv helg i Luleå.

Hmm...det känns lite knepigt, när jag kom på mig själv att kalla hotellrummet i Luleå för - hem!
Nåja, i morgon ska vi till Banverket och sen åker jag vidare till Kalix för besök på Samhall och Arbetsförmedlingen. Lördagen ska ägnas åt EU-seminarium på Sunderbyns folkhögskola, det är kul och stimulerande att få chansen att diskutera EU-frågor. På söndag hoppas jag på en trevlig pratstund med Bubbe, också om annat än ärenderna på måndagens fullmäktigesammanträde.

Jag har just börjat läsa Anders Carlbergs bok "Generationsklyftan hotar demokratin" och på flyget läste jag just kapitlet som handlar extremism och nu ser jag på Insider som handlar om en socialarbetare i Jönköping. Han har ägnat sin fritid åt att sprida nynazistiska åsikter och lärt ungdomar att slåss. Det är så att man mår illa!!

Inga kommentarer: