torsdag 10 april 2008

Håller utredningen om allmännyttans villkor måttet?

Oj vilket tempo, kastar mig från det ena till det andra med andan i halsen och försöker där emellan också landa i någon form av lista över allt som jag behöver göra och skaffa mig koll på efter mina 8 månader av föräldraledighet. Igår var jag i Köpenhamn för att prata barns rättigheter i en nordisk dimension och idag har förmiddagen ägnats åt bostadspolitik och konkurslagar i och utanför utskottet. Det är verkligen en spännande cocktail man får!

Nu efter en kort mellanlandning på kontoret ska jag iväg till Hyresgästföreningen och lyssna på
Prof. Dr. Leigh Hancher, en av de främsta experterna på EGs statsstöds- och konkurrensregler.

Professor Hancher har kritiskt granskat och ger sin syn på såväl Fastighetsägarna Sveriges anmälan till EU-kommissionen som förslagen från Utredningen om allmännyttans villkor (M 2005:04) som nästa fredag kommer att presenteras. Blir en spännande eftermiddag innan vi klockan 16.00 voterar om följande. Därefter väntar flyget och en kväll hemma innan jag i morgon drar mot Haparanda för några intressanta studiebesök tillsammans med några av dom övriga s-ledamöterna från Norrbotten. Resten av helgen ägnas åt distriktskongress!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fredrik, jag tror alla vet vid det här laget att du har varit pappa-ledig under 8 månader. Det är bra att du har utnyttjat den möjligheten, men knappast det enda du som riksdagsledamot ska vara känd för.

Fredrik Lundh Sammeli sa...

Hej Anonym! Tror inte så heller är fallet för min del. På min hemsida www.socialdemokraterna.se/fredriklundh kan man ta del av mitt arbete som omfattar en rätt bred och spännande portfölj.