måndag 7 april 2008

Ny vecka, nya utmaningar!

Så var första veckan som riksdagsledamot igen efter 8 månaders föräldraledighet avklarad. Intensivt, annolunda och väldigt rolig kan man nog sammanfatta den med.

Återkomsten för mig sammaföll också med några Stockholmsdagar för min sambo i hennes jobb så veckan innebar även premiär för min dotter på riksdagsdagis eller Riksdagens barnverksamhet som det egentligen heter. En jättebra verksamhet som för många ledamöter med barn blir en viktigt pusselbit för att få vardagen att gå ihop och som gör att man inte precis var endaste vecka behöver leva utan sina barn måndagkväll till fredagmorgon utan faktiskt någon gång per termin kan ta med sig dem till Stokholm och riksdagshuset.

När Wilda var på dagis fyllde jag dagarna bland annat med att inreda och befästa kontoret igen, säga hej till min personal och mina kollegor, läsa in mig på aktuella ärenden, ta ställning till lite inbjudningar, lyssna på några debatter, fråga ut regeringen kring arbetet med EUs nya underhållsstöd och inte minst uppdatera min kalender och hoppas jag fått med det mesta, (om inte - förlåt på förhand när jag missar något...) Kan säga att dagarna gick toksnabbt!

Helgen har jag ägnat åt distriktsårsmöte med Unga Örnar Norrbotten där jag mer formellt blev avtackad som distriktsordförande även om jag avgick redan i augusti när jag fick kongressens förtroende att fram till år 2010 vara organisationens förbundsordförande. Bra diskussioner som alltid och underbara människor, ni ger mig verkligen energi kamrater!

Nu är det måndag igen - ny vecka, nya utmaningar. Idag är det mest arbete framför datorn med mail, utredningar och underlag för att i morgon åter ta sikte på Stockholm igen och nya dagar i riksdagshuset med borgerlig smörja och idioti att rösta nej till.

Läsa mer? Besök gärna min vanliga blogg, min pappablogg Wildabebin och pappan samt min mobilblogg.

Inga kommentarer: