måndag 21 april 2008

En varierad måndag är till ända...

Började dagen med frukost på LO-distriktet tillsammans med en del facklig förtroendevalda och hann över en filtallrik avhandla såväl regionfrågan som regeringens urvattnade och solblekta vårbudget samt vår kommande högtidsdag - 1a maj!

Till förmiddagskaffet blev det sedan radiointervju med Maria Lindgren på P4 Norrbotten som gör en reportageserie på temat Människan bakom makten. Blev ett bra samtal som hon sedan skulle sätta saxen i och frisera till så det passade in på dom ca 9 minuter som varje måndag är vikt åt ett porträtt. Blir roligt att höra det färdiga reportaget.

Efter morgonens rivstart blev det sedan en stund framför datorn med lite småplock och så rensning av mailhögen så klart. Skulle nästan kunna ge min högra hand för ett heltäckande spamfilter... suck...

Eftermiddagen har jag sedan ägnat åt läkarbesök med min dotter, garagestädning toppad med matlagning och pajbak. Ja, mitt i allt detta hann jag också med en kortare intervju med Kuriren kring regeringens förslag att mer eller mindre lägga ner hemvärnet. Min åsikt? Kort kan man säga att jag tycker det är vansinne att lägga ner HV i norrland, mer krut för pengarna får man nog söka efter. Hemvärnet har såväl i fred som krig viktiga uppgifter jag istället tror man ska fortsätta att utveckla. Viktigt att ta vara på all den kunskap, kompetens och inte minst engagemang som finns inom Hemvärnet.

Imorgon väntar en förmiddag med Hotell och restaurangfacket och deras utbildning "Facket & Politiken" ute på Sunderby folkhögskola innan jag tar flyget ner till Stockholm och eftermiddagens gruppmöte där vi fortsätter att jobba med vårt alternativ till regeringens budget. Sov gott!

Inga kommentarer: