tisdag 9 september 2008

Veckans gästbloggare - Åsa Junkka


"Åsa Junkka har fått ett nytt liv som student i Kalix med snabbmakaroner, studentkorridor och studier i journalistik. Tillsammans med spännande SSU-grejer och inte lika spännande men intressanta sosse-grejer så ger hon sin syn på vad som är eller borde vara aktuellt runt alla fikabord i Norrbotten"

Så lät det när jag skulle beskriva vad jag ska blogga om under den här veckan som veckans gästbloggare. Beskrivningen kom till under en stressig kväll när jag inte hade någon aning om hur min andra vecka på Kalix folkhögskola skulle kännas, se ut eller om den här veckan ens skulle äga rum på journalistutbildningen. Det gör den. I ett klassrum med 12 studenter med drömmar om journalistyrket. Men mest i ett riktigt sunkigt studentrum som jag försökt göra hemtrevligt med alla tygstycken jag hittade hemma och en 230-kronors-shopping på IKEA. 

Jag är, förutom fritidspolitiker i Luleå och SSU Norrbottens ordförande, en sprallig 23-åring som tycker att kärlek är det viktigaste i livet. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Som din blivande Svärfar tror jag på dig som "skribent", låter riktigt bra. Jag räknar med att ge dig "en match" när det gäller vad som är "rätt och fel" i vår vardag.
Lycka till med studierna.
Rickard