torsdag 25 september 2008

Litet, hemtamt och tryggt.

Är nu tillbaka i riksdagshuset efter resan med Nordiska Rådet på Island, där fick jag tillfälle att lyssna på Håkan Karlsson, Norrbottens länspolismästare. Han berättade kraftfullt och med stor inlevelseförmåga om Norrbotten och samarbetet HaparandaTorneå. Helt klart finns det frågor att lösa när det gäller polisiärt samarbete över nationsgränser, men han vill gärna att Norrbotten får gå före och får bli ett försöksområde.
Som en kanske konstig avslutning på detta inlägg vill jag bara säga att,
min känsla för Norrbotten bygger på en hemtam känsla av trygghet och ro, därför blir Carolin Stenvalls försvinnande så skrämmande. Dom tankarna snurrade runt i mitt huvud när jag stod där och pratade med Håkan Karlsson, han tycktes hålla med mig.

Inga kommentarer: