fredag 5 september 2008

Privatiseringarna ökar

Idag har alla ordföranden, lokalkontorschefer och kassörer från varje Kommunalavdelning varit samlade i Stockholm. Vi har totalt 23 avdelningar i landet så det blev en relativt stor skara av beslutsfattare. Ämnet som vi diskuterat och processat intensivt under dagen kan sammanfattas under namnet framtiden för Kommunal. Frågorna har bland annat bestått av framtida: ledarskap, utbildning, administration, och organisation. Jag kan sammanfatta dagen som mycket givande och ett bra stöd för framtiden och de beslut som jag tror och hoppas att vi i förbundsstyrelsen skall fatta. Beslut som är nödvändiga inte minst med tanke på medlemsminskningarna som varit och den ökning av privatiseringar som inte verkar minska utan snarare öka. Ökningen av privatiseringar sker givetvis med andledningen av en borgerlig regering och att borgarna styr i många kommuner och landsting. Tyvärr sker privatiseringar även i en del kommuner där Socialdemokraterna styr.

Skriver detta inlägg sittandes i planet på väg hem från Stockholm, det ska nu bli riktigt skönt att efter en riktigt kul och givande arbetsvecka, få komma hem till familjen. Sandra är tyvärr sjuk, förkyld, men övriga i familjen är pigga och krya. Jag ser extra mycket framemot Lindas fantastiskt goda broccoli och bacon paj som hon har lovat mig när jag kommer hem...

Inga kommentarer: