söndag 27 juli 2008

SNART BÖRJAR MIN BLOGGVECKA


Jag ser verkligen fram mot att dela mina tankar med er under den kommande veckan.

Det kommer att bli en intensiv vecka med mycket som händer. Hoppas bara att vädret fortsätter så här, nu när äntligen solen och värmen gjort sitt intåg. Vi är värda sol, värme och bad:-)

Hälsningar Bubbe

Vad är väl en sommar utan sol, värme och bad? I år verkar det hittills ha varit en traditionell norrbottnisk sommar som gällt för oss i Arjeplog, dvs temperaturer kring 8-12 grader, regn och en hel del mygg. Men det finns annat att glädjas åt och sådant kommer jag att berätta om i min blogg. Självklart kommer jag också att försöka ge en hel del ögonblicksbilder och inblickar i livet på Stockholm Pride. Jag kommer bl.a. att delta i två seminarier på Kulturhuset.Det ena handlar om kroppsfixeringen inom HBT-världen och det andra om "Enda bögen i byn", överlevnadsstrategier för hbt-människor i glesbygd. Så en del tänkvärda saker hoppas jag kunna dela med mig till er här på bloggen. Bengt-Urban "Bubbe" Fransson, kommunstyrelsens ordförande i Arjeplog och medmänniska till vardags:-)

Inga kommentarer: