fredag 9 maj 2008

Viktigast - Min toppenfamilj!

Äntligen hemma i mitt eget underbara soliga våriga Överkalix. Har denna vecka ruschat på i 180 knyck. Har lite träningsvärk i kroppen! Jobbat, ätit, sovit, jobbat, ätit...osv.....

Jag har jobbat med många olika frågor allt från hur vi ska få fram ett regionalt tillväxtmål för skogen, förslaget om försvarets nedläggningar, nya lagen om tvångsförvaltning av elanläggningar (Ekfors kraft), den orättvisa fastighetsskatten, forskningsproppen m m

När jag sitter här hemma och reflekterar över veckan så kan jag bara konstatera att det egentligen varit en helt vanlig vecka i en riksdagsledamots arbete. Den är inte slut än. Under denna vackra pingsthelg så förbereder jag mej för Interpellations-
debatten på måndag mot försvarsministern Tolgfors om hemvärnets framtida roll. Jag är också med på vårt socialdemokratiska Jobbtoppmöte på måndag i Stockholm. Där ska vi diskutera framtidens jobb och vilka visioner vi har.

Men, det är underbart att vara hemma. Och förresten, förbereda sig kan jag göra under tiden jag drar ihop riset från de nersågade tallarna och granarna på min tomt. Förbereda sig kan jag göra när vi (familjen) tillsammans lagar/grillar fredagsmiddagen. Förbereda sig kan jag göra när jag tar mitt bastubad ikväll. Förbereda sig kan jag även göra när jag är ute och promenerar med min lilla vovve Neo.

Men viktigast - min toppenfamilj!

4 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så klokt du skrev om lärarnas arbetsmiljö tidigare!
Vi måste ju få de rätta förutsättningarna!

Hälsningar Maud

Anonym sa...

Hej Karin,
jag skulle önska att partiet skulle lyssna mera och t.o.m kalla arbetslösa till jobbmötet som hade fått berätta vad det innebär att vara arbetslös.

Nu är det mestadels människor som inte upplevt arbetslöshet som skall prata om arbete och arbetslöshet. Vi måste börja lyssna mera på de arbetslösa och sjuka.

Hälsning Eva Hedesand Lundqvist
eva.hl@glocalnet.net

Karin sa...

Hej Eva,

Jag håller med att det finns en poäng att ha med de som är arbetslösa på jobbtoppmötet. Samtidigt så vet jag att det är många politiker m m som är där som lever med arbetslösheten nära i sin vardag. Jag är själv en sådan och tycker att jag vet vad det vill säga. Min man har ständigt de senaste 10 åren varit inne i perioder av arbetslöshet. Det är inte lätt, särskilt när vi bor i en glesbygd och arbetstillfällena är få.

Jag tycker det är bra att du fortsätter och driver på och engagerar dej i dessa viktiga frågor. Fler borde göra som du,

Glad Pingst!

Anonym sa...

Tack Karin och lycka till i den fortsatta kampen.

Hälsning Eva Hedesand Lundqvist