måndag 19 maj 2008

Måndag den 19 maj och det snöar!

Nåja, den sommaren jag flyttade till Arjeplog så snöade det på midsommarafton, så jag måste väl säga att jag är vis av erfarenheten!
På tal om erfarenhet.... så lite häpen blev jag allt när jag läste Stefan Tornbergs kommentar i NSD när han besökte Boden och hemvärnet tillsammans med mina kamrater Karin och Leif. Jag förstår att Tornberg och andra borgerliga ledamöter vill ha stöd när bilan ska falla över försvarsmaktens framtida grundorganisation.
Uppenbarligen så försöker han glömma eller gömma hur borgerligheten ställde sig i 2004/05 års tunga försvarsbeslut.....ni ställde er helt enkelt utanför och stängde igen dörren för en bred överenskommelse. Vad är skillnaden denna gång....förutom att du och den borgerliga regeringen har makten i beslutet?!?

Inga kommentarer: