lördag 15 mars 2008

När filmen är slut

Igår morse spelade jag "När filmen är slut" med "Avengers" som veckans bortglömda Melodifestivallåt i Radio Norrbotten. Detta eftersom Henrik Wikström, ena halvan av Avengers, har med två tävlingsbidrag i ikväll i finalen i Globen nämligen "Lay your love on me" med BWO och "Just a minute" med Rongedal.Men jag valde också låten eftersom den har speciell Arjeplogsanknytning i och med att Suss von Ahn bodde i Arjeplog ganska så länge under sin uppväxt. Hennes pappa var nämligen pastor i pingstförsamlingen här i Arjeplog.

Jag har varit i kontakt med både Henrik och Suss för att höra vad de hade för minnen av Melodifestivalen 2000 då de kom sist utan en enda poäng.

Först till Suss:
"Jag minns det med mycket blandade känslor. Jag är ju ingen tävlingsmänniska så jag tyckte att hela miljön kändes stressig och jag kände inte att jag passade in i där. Ingen av de tävlande artisterna pratade direkt med varann, det kändes konstigt, det var som att man skulle hålla sej på sin kant liksom. Samtidigt var det väldigt roligt att vara där och få vara med i hela arrangemanget."

Och till Henrik:
"De flesta av dessa minnen har dränkts i alldeles för många tröst-öl på den efterfesten..minns knappt något ,-) Mer än att jag satt på scenen spelade på ett piano och försökte le in i kameran, medan Velvet och 1/4 Alcazar dansade PÅ flygeln och Suss hade en protest rufsig frisyr och en obefintlig medhörning vilket gjorde att hon sjöng hela låten ganska exakt en kvarts ton för lågt....jag tror hon var arg på Billy B just då....men som sagt....suddiga minnen. Vill helst glömma."

Hur som helst...Här kan ni kolla in låten på youtube:http://www.youtube.com/watch?v=BCHl4oh65CM

Inga kommentarer: