lördag 15 mars 2008

Kortintervju med Henrik Wikström som ikväll tävlar med låtarna som görs av Rongedal och BWO

Jag passade också på att fråga Henrik lite inför morgondagens final om vad som varit roligast hittills med Melodifestivalen 2008.

Henrik:"Roligast var utan tvivel att skrälla med Rongedalarna......vinna över giganterna. Ganska kul var också att Luuk ville göra sin version av 'Saknar dig ibland' i en video." (Min kommentar: Det Henrik avser är Luuks tolkning, som hyllning till Björn Gustafsson, av Ainbusk-låten som blev utslagen i en av deltävlingarna).

Sedan frågade jag också om vilka styrkorna är hos de tävlingsbidrag han har kvar i finalen. "Just a minute" med Rongedal och "Lay your love on me" med BWO.

Henrik skriver: "Styrkan i 'Just a minute' är kanske att den musikaliskt och i brödernas härliga scenframträdande förmedlar det tillstånd vi befann oss i när vi skrev den - gott humör skratt och party. För mig är det en party låt!Styrkan med Lay your love är kanske att melodin är rena häftplåstret, och att deras show är lite annorlunda, lite crazy....och kläderna...galna! Och glöm inte Bards mustasch... Den e väl fin..? ,-)"

Jag ville också att Henrik skulle tippa utgången men...

Henrik skriver:"Efter 5 veckor av favorit fall och skrällar vägrar jag ens gissa,...jag är helt utmattad redan av att ha varit med....det är SÅ skönt att ha lyckats ta sig till Globen. Det känns som om alla 10 där redan är vinnare - och på lördag är det mer en melodi-FEST-ival än tävling."

Inga kommentarer: