onsdag 5 mars 2008

Jag går av skiftet kl 22:46

Klockan är 22:46 onsdagkväll och nu slutar jag arbetet för dagen. Vad gör en ledamot på dessa sena timmar? Tja, en del står och debatterar i kammaren, fram till klockan 23.00 debatterar man interpellations debatter om det krävs.

Fast ikväll så sitter jag och Fredrik med det bostadspolitiska seminariet som vi ska hålla i Luleå i morgon kväll. Jag sitter i Stockholm och Fredrik i Luleå. Vi kommunicerar via riksdagens interna "MSN" alltså skriver snabbmeddelanden och skickar varanda förslag på frågeställningar, upplägg också så vidare.

På dagarna har jag fullt upp, och det har Fredrik med. På kvällskvisten är det dock lugna gatan, så vi får lite ro att bolla lite med varanda. Och nu känner vi oss redo för att möte världen i morgon.

Hannah

Inga kommentarer: