måndag 23 juni 2008

Artic Polarcirkel maraton 28 juni i Överkalix!

Härligt att få vakna tidigt en måndagmorgon och veta att nu kan jag ägna mer tid hemma i vårt vackra Norrbotten. Har hunnit med en 6 km-runda i ett ljumt sommarregn denna tidiga morgon. Har nu en längre tid tränat för att jogga/promenera en halvmara, Artic polarcirkel maraton hemma i Överkalix, som blir av på lördag den 28 juni.

Snart bär det av ner till Luleå där jag tillsammans med mina kamrater från riksdagen ska vara med på Barents säkerhetspolitiska konferens. Sedan ut mot eftermiddagen träffas vi i den s k "kolsänkegruppen" som nu aktivt jobbat under några års tid med att öka tillväxten i våra skogar samtidigt som vi vill kunna bidra med att sakta ned klimatförändrigarna. Här uppe i norr är skogen unik och har denna fantastiska förmåga. Skogen är på så sätt en guldgruva för oss utan att så många egentligen vet om det.

Jag kommer att jobba ytterligare tre veckor framför datorn, träffa människor ute på länet och avslutar med Almedalen v. 28. Där ska jag vara aktiv i två seminarier som handlar om vår Forskningspolitik, superintressant. Sedan blir det hängmattan, bad och sol som väntar......

Inga kommentarer: