söndag 22 juni 2008

Förlorar ledartröjan med glädje...

Vilken skön helg det varit, älskar verkligen midsommar och allt som hör här till!

Förra fredagen var det min dotter som hade sommaravslutning på förskolan, i onsdagskväll var det så vår tur i riksdagen. Sommarlov i månader verkar folk tro men för min del innebär det bara att jag slipper lägga dagar i Stockholm och istället kan lägga tiden och kraften på att träffa människor här på hemmaplan. Nu väntar marknader, mässor, studiebesök, arbetsplatsbesök, utåtriktat arbete, Almedalen och timmar framför datorn med inläsning och förbredelser innan jag i mitten på juli tar ledigt några veckor för att ladda batterierna inför höstens alla äventyr och utmaningar.

I torsdags avslutade vi vårterminen med en gemensam pressträff på Gultzaudden och innan det lyckades jag också få genomslag med detta i såväl NSD som Kuriren.

Förresten, jag som lett vår interna kamp om fulast pressbild har nog rätt säkert just förlorat ledartröjan till Leif. Grattis kamrat! = )













I morgon väntar en säkerhetspolitiskkonferens kring Barnets, ni vet den där regionen vår försvarsminister hävdar att vi inte ens gränsar till. Hade faktiskt trott att han skulle delta men efter att ha läst deltagarlistan förstår jag att så inte blir fallet. Kanske svårt att hitta till något man inte riktigt har koll på...

Inga kommentarer: