tisdag 13 januari 2009

Nu är riksdagen igång igen!

På något sätt så känns det rätt så skönt att kammarens arbete har börjat om igen. Men jag ska vara helt ärlig och erkänna att i gårdagens flygresa till Stockholm innehöll en del "hemvånda".
Nåja, väl på plats så rullar arbetet på i ett hiskeligt tempo. Jag har skrivit och skickat in svar på Stefan Tornbergs artiklar i både NSD och PT om unga och arbetsmarknaden. Hoppas den kommer in!
Jag har påbörjat mina svar på motionerna som ska behandlas på distriktskongressen i mars och mailat lite fram och tillbaka med Åse Blombäck (s) från Kalix om några viktiga frågor som hon vill att vi samarbetar kring. Som sagt var det känns skönt att vara igång igen, även om jag bävar lite för flygresan till Helsingfors i morgonbitti.....flyget går nämligen klockan 07.00! Hmmmm...för jag har visst skaffat mig lite annorlunda sovrutiner under julhelgen. Jag som i vanliga fall är trött klockan 22.00, är numera superpigg kring midnatt. Följden av detta är att jag har sovit till framåt klockan 10.00 under julhelgerna. Därav min vånda över 07.00 flyget.....

Inga kommentarer: