fredag 9 januari 2009

Äntligen hemma!

En kort sekund blir jag lite avis på mina kollegor som bor vid kusten. För efter en lång dag av olika besök, informationer och diskussioner så har jag drygt tre timmars bilkörning innan jag är hemma. Så just nu känner jag mig som en överkokt potatis; mosig och inte alltför vacker.
Men dagens besök hos polisen var bra och jag hoppas att det kan bli en årlig träff för oss riksdagsledamöter. För hur det än är så är det mycket bättre att få ställa sina frågor direkt och därmed få svaren på stört. Men visst, jag måste erkänna att svaret på frågan om varför Norrbotten är så dåliga på att klara upp fallen med kvinnomisshandel inte kändes helt bra. Jag hoppas verkligen att rutinerna som kanske inte riktigt var på plats, kommer på plats under året som kommer. Frågan ska bevakas och ska sannerligen ställas igen om ingen förbättring syns.
Men nu ska jag släpa min trötta kropp till soffan och se på mitt favvo Tv-program; CSI! Visserligen en repris......men ändå Grissom är ju kult!!

Inga kommentarer: