måndag 10 december 2007

Som ett vackert vintervykort!

Arjeplog är verkligen otroligt vackert, snötunga grenar, ångan från vattnet och knastret under skorna när man går. Det är rätt så skönt att inte ha någon bil på vintern, det innebär att jag får en hel del frisk luft och en mängd vardagsmotion.
Idag har jag justerat kommunfullmäktigesprotokollet och i kväll har vi partimöte där vi ska diskutera rådslagen. Jag ska håll inledningen på rådslaget om "Vårt klimat". En intressant fråga är; hur ser vi på våra kvarvarande fyra orörda nationalälvar? Klimatpåverkan och drivmedelsskatten - ska det vara skillnad mellan oss som bor i glesbygd och dom som bor i städer?? Uppvärmingen av hus, t.ex Stiftelsen Arjeplogs hyreshus.
Jag hoppas på en bra diskussion och många tankar som vi kan förmedla in från Arjeplog.
I morgonbitti måste jag kliva upp långt före tuppen....kring kl.03.45 blir det nog......

Inga kommentarer: