söndag 2 december 2007

Debut som gästbloggande pappa

Den 16 april 2005 kastade jag mig ut i bloggosfären på vinst eller förlust. Fångades och blev kvar och har fram till nu bloggat regelbundet på min blogg kring allt som upprör eller berör en 70-talist som brinner för rättvisa och solidaritet. Sedan min pappaledighet började i augusti bloggas det dock bara ytterst sporadisk där och efter pappaledighetens slut i april får vi se om bloggen inte får en ny skepnad efter över 150 000 besökare sedan start.

Idag lägger jag den lilla bloggkraft jag har på min pappablogg, wildabebinochpappan. Roligt, annorlunda, mer personligt och mindre politiskt korrekt kan man väl sammanfatta upplevelserna hittills. En helt ny bloggvärld har för mig öppnats och helt plötsligt har jag stiftat bekantskap med andra män som valt bort en del av karriären och jobb för att få möjlighet att följa deras barns första staplande steg genom livet. Heja Abbe, Idépappan och Hemliga pappan är bara några av alla intressanta bloggar man kan läsa om nu Wilda får för sig att sova en stund.

Här på Norrbloggen kommer jag med jämna mellanrum under min pappaledighet som riksdagsledamot för Socialdemokraterna i Norrbotten att gästblogga om politik och därmed det mesta i vårt samhälle och vardag. Känns roligt att få möjlighet att gästblogga även om jag ofta känner mig rätt långt ifrån riksdagsuppdraget i såväl tanke som handling när dagarna fylls med blöjbyten, babysång, bus och tappra försök till uppfostran. Men visst, i ett borgerligt Sverige finns det saker som gör mig förbannad varje dag och ibland fler gånger om...

Avslutningsvis kanske det lämpar sig med några korta rader om mig själv: Fredrik Lundh, 30 årig norrbottning uppvuxen i Älvsbyn men idag bosatt i Luleå med sambo och barn. Är til yrket officer inom flygvapnet men idag tjänstledig för riksdagsuppdraget år 2006-2010. Försöker fokusera på frågor kring barn, miljö och tillväxt och sitter i Civilutskottet. Föräldraledig sedan augusti och tillbaka i riksdagen först under våren 2008, ersätts av Hannah Bergstedt.

Inga kommentarer: