lördag 22 december 2007

Ömma tår för Hammarberg

Har varit i replikskifte med Krister Hammarberg (M) riksdagsledamot från Norrbotten. Jag kunde inte annt än små le över vilka upprörda känslor polis och rättsväsende frågan verkar framkalla hos ovannämde. Det är tydligt en öm tå, med tanke på att han desperat försöker få in läsarnas fokus på att liknande debatt inlägg gjorts av olika sossar i landet.

Givetvis gör vi det! Vi har gemensamma uppfattningar om den modertstyrda regeringens politik men i Norrbottens län är det vi som företräder politiken. Och så klart har vi hjälpts åt med att formulera oss. Fredrik som också undertecknat artikeln är ju föräldraledig som bekant, men likväl står han bakom debattinlägget.

Men om jag vore Hammarberg skulle jag också hellre prata om hur Socialdemokraterna arbetar än om min egen politik. Och visst riskerar debatt klimatet att bli lite lågt då han försöker påskina att vare sig jag eller Fredrik kan läsa, men det får stå för honnom.

Få se när vårt svar blir publicerat, veckan har varit rätt fullspikad så svaret blev klart först ikväll. Och så blir det ju julafton och så, men inlägget borde väl komma i mellandagarna kanske?
För er som inte kan hålla er av spänning av vårt svar kan ni läsa det här.

Hannah som försöker vara julledig, snart ialla fall.

Inga kommentarer: