tisdag 4 november 2008

Från papper till kossor!

Min dag började med arbetsplatsbesök på Kappa, Kraftliner i Piteå, där diskussionerna handlade om allt från energipolitikens betydelse för basindustrin till hur den moderatledda regeringen förstört A-kassan. Det är alltid väldigt uppfriskande att få komma till pappersarbetarna för där diskuteras och ifrågasätts det. Ja, där kan man till och från få sina fiskar varma *S* även fast vi är i opposition.
På em så gjorde jag ett mycket intressant besök på naturbruksgymnasiet, där ca 90% av eleverna är tjejer......intressant! Men jag förstår dom, för djur är en fantastisk positiv del av livet.
Besöket avslutades med en mycket intressant diskussion med SKTF om regionfrågan, för det är klart att just den politiska frågan är het på en arbetsplats som finns inom landstingets verksamhetsområde.
Ja, även denna dag har varit fylld av spännade politiska diskussioner och i morgon väntar Gunnarsbyn och även där arbetsplastbesök och ett kvällsmöte.

1 kommentar:

Bubbe sa...

Jag tycker att du ska blotta dig lite mer och berätta mer!
Bubbe

Kolla därför in min utmaning:
http://bubbe.webblogg.se/?tmp=09125755