fredag 18 januari 2008

Sitter på Arlanda och väntar på flyget som ska ta mej hem. Regnet öser ner och man kan tro att det är höst ute, fastän vi har passerat mitten av januari.


Igår var jag med mina s-kamrater i näringsutskottet på besök i Värmland, Torsby. Vi besökte företag och hade också ett möte med tre engagerade kvinnor som startat egna företag ute på landbygden. Det var verkligen inspirerande.

Höjdpunkten var nog ändå att vi fick prova på att åkta skidor i deras relativt nybyggda skidtunnel med fina preparerade skidspår. Trots att det var ett bra tag sedan jag stått på skidor så klarade jag mej galant i backarna och stakade på rejält, så jag har lite träningsvärk idag i mina ben och armar.

Känner mej inspirerad idag och skulle vilja göra så mycket mer för vårt fantastiska län Norrbotten och den allt mer växande besöksnäringen. Vi har mycket att visa och dela med oss till resten av världen och resten av världen är jättenyfikna på oss. Men framförallt är det männsikorna och den lugna mentalitet vi utstrålar som sägs vara exotiskt.

Nu väntar mitt plan, so here I come my friends...

Inga kommentarer: