torsdag 24 januari 2008

Framtid i Seskarö?

Idag hade riksdagen en Framtidsdag,med fokus på Klimat, Informationstekniken i framtiden, och demografiutvecklingen. (Demografi = åldersstrukturen bland befolkningen)

Idag hade också Kristina Zakrisson Interpellations debatt mot Maud Oloffson om Seskarösågen och vilket ansvar ministern har som högsta hönset över de statliga bolagen. Några svar fick vi inte, Maud Oloffson ansträngde sig däremot hårt att kleta på Socialdemorkaterna från Norrbotten påståenden som aldrig kommit över läpparna på vare sig Lars, Maria eller Kristina som deltog i debatten.

Jag halkade in efter att ha avslutat mitt deltagande i Framtidsdagens Klimat Seminarium där jag företrädde utskottet och missade därvid huvud anförandet, men det räckte gott att höra de resterande inläggen. Framtiden på Seskarö är inte ministern intresserad av, och även om jag var väldigt nöjd över mina partikamraters anförande i talarstolen så vill vi ju göra skillnad i praktiken för det är det som i slutändan räknas för de som bor på Seskarö.

Hannah

2 kommentarer:

Anonym sa...

Maken till arrogant minister får man nog leta efter!

Men Kristina "kontrade" bra och man skulle kunna säga att fru olofsson blev lite "ägd"... :)

Hannah sa...

Arrogans verkar vara ett signum som den här regeringen gillar. Antar att jag kunnat göra ett mycket vassare blogg inlägg igår, men orken var slut.

Och Krisitna var riktigt bra, hon är som bäst när hon blir berörd av en fråga och utan tvekan gör Sesakrö det. Maud Oloffson pratar om att hon känner Norrbotten, bott här i 8 år. Själv har jag bott här i 30 år, snart 31. Vi känner för frågan, och även om man som Maud Oloffson anser att man inte har något ansvar, kan man ialla fall önska en smula förståelse men inte ens det kunde jag höra.

Mvh Hannah