torsdag 26 mars 2009

Torsdagsmorgon!

I morse vaknade jag helt av mig själv, kl.05.30!?! Nåja, det innebar ju att jag förlängt dagen med någon timme och det kan verkligen behövas. Eftersom jag är lite av en nyhetsfreak, så har jag alltid TV:n och SVT:s morgonprogram på. Och i morse så fortsatte diskussionen om Wanja Lundy-Wedin i morgonsoffan. Tre personer som la ut texten och diskuterade hit och dit om facken, bonusar och förtroendet för arbetarrörelsen. Jag brukar försöka att inte fästa mig så mycket vid, vad alla dessa "proffstyckare" i morgonsofforna säger. Men i morse, så satt där en ung kvinna och uttryckte sin besvikelse och osäkerhet kring facket ambitioner om hennes och arbetsplatsernas väl och ve. Hennes osäkerhet och ord kommer att ringa länge, länge i mina öron.......

Inga kommentarer: