lördag 21 mars 2009

Leif Pettersson - ny ordförande för socialdemokraterna i Boden!

Bodens socialdemokratiska arbetarekommun har haft sitt årsmöte idag och jag fick förtroendet att vara mötesordförande. Vi startade kl. 10 på förmiddagen och har avslutat ca. 13.00. En mängd av ärenden har klubbats igenom allt ifrån ansvarsfrihet för styrelsen till val av ledamöter på kyrkolistorna. Jag klubbade också igenom att min riksdagskamrat Leif Pettersson valdes till ny ordförande. Ett bra val men också ett tufft uppdrag där s är i opposition på hemmaplan. Boden styrs sedan två mandatperioder av en allians mellan v,fp,c,kd och m.

Trots att det är tufft att vara i opposition så var stämningen på mötet mycket hjärtligt och glatt.
En av debattörerna underströk att vi är ett öppet och folkligt parti. Jovisst, tänkte jag, det är verkligen sant. Det blev väldigt tydligt när jag gick igenom verksamhetsberättelsen och läste om alla de möten och träffar som sossarna hade haft i Boden under 2008. Läser jag dessutom mellan raderna så blir det jättemånga, många människor som blivit bemötta. Fler och fler människor vill engagera sig i politiken och protestera mot moderatpolitiken. Varje människas engagemang mot moderatpolitiken är viktigt!

Inga kommentarer: