lördag 20 december 2008

Törnrosa?

Inser att jag dom senaste dagarna, läs hela veckan och en bit in på förra verkligen varit helusel på att blogga. Så väl här på Norrblogg som på min egna blogg Fredriks funderingar. Har verkligen haft fullt upp och mer därtill så det är ingen törnrosa sömn som drabbat mig så här på årets sista del.

Det har handlar om varsel, lågkonjunktur och IF Metalls rättvisevecka som i sig lett till bland annat tre frågor till Maud Olofsson. Det har handlar om energisamtal med fackföreningar och företag och så en släng av ilska när Maud Olofsson i början på denna vecka fegade ur min begärda debatt med henne kring en blocköverskridande eenergiuppgörelse. Vi ska visst ta den i mitten på januari om hon nu inte än en gång drar sig ur. Börjar visst vara ett signum för henne när det gäller Interpellationsdebatter i riksdagen. Illa, illa...

Utöver detta har mycket handlat om mitt arbete i utskottet där vi nu behandlar såväl namnlag som arvsrättsliga frågor och så regeringens innehållslösa propp kring äktenskap som egentligen var tänkt att handla om könsneutrala äktenskap. Nu rullar dock arbetet äntligen vidare och framöver kommer mycket att handla om just detta i min roll som talesperson i Civilutskottet när det gäller familjerätten. Har också landat i ett besök i Bryssel i mitten på januari för att fortsätta mitt arbete med uppföljningen av olovligt bortförande av barn.

Efter en helvecka i riksdagen med voteringar måndag-fredag är jag dock äntligen på hemmaplan igen för lite helgvila innan den sista dagen före julledigheten ska klaras av med en rad måsten under måndagen. Nu är det dock dags att sova även för en nattuggla som jag!

Inga kommentarer: