måndag 22 december 2008

Morgontankar från "mitt Norrbotten"

Varför är jag så morgonpigg? Jag skulle önska att jag som många andra kan ligga och dra mej på morgonsidan, men näääääää....hur jag än försöker så funkar det bara inte. Måste upp och äta frukosten och kolla på nyhetsmorgon på tv för se vad som hänt i världen.

Nu kommer larmrapporter att det kan vara farligt att äta för mycket nötter, internetbedrägerierna ökar, SCB: sparbarometer visar att framförallt barnfamiljerna och vanliga inkomsttagare har minskat sitt sparande och man konsumerar mindre. Flertalet har mindre pengar idag än någonsin tidigare! Den svenska offentliga sektorn har minskat i EU och toppar inte listan. Just nu är Danmark störst!

Visst märks det mer i den vanliga vardagen att vi har ett moderat styre? Hur ser Sverige ut om ytterligare några år?

Nu väntar ett storbak av mjukkakor........

Inga kommentarer: