lördag 4 december 2010

Förtroenderåd i riksdagshuset.

Jag fick möjligheten att vara ombud för riksdagsgruppen idag när vårt förtroenderåd samlas till debatt, diskussion och för att välja en valberedning. Jag var även ersättare från Norrbotten och när Sven-Erik Bucht tackade nej till att vara med, fick jag även chansen att vara ombud från Norrbotten. Det var ju bättre att lämna den platsen vidare, så vi blev flera norrbottningar på plats.....
Glad och stolt är jag, för att Kristina Zakrisson från Kiruna blev val att ingå i valberedningen. Jag kan inte säga att jag är avundsjuk, för jösses vilket jobb dom har framför sig.
När jag lyssnade på Mona Sahlin, så spred sig en känsla av sorg i mig. Mona Sahlin är en fantastiskt retoriker och talare!! Hon kan verkligen sätta fingret på, ibland en hel del ömma punkter, men det är nog nödvändigt i tider av valförluster.
Så gå gärna in och läs och grunna på vad hon sa till oss på förtroenderådet....

Inga kommentarer: