tisdag 30 november 2010

Nattågens vara eller icke vara.....

....nattåg till oss i norr är en viktig del av infrastrukturen och högst nödvändig! Otaliga resor med barn och hundar jag gjort genom åren. Minns med förskräckelse en lång, lång väntan med två småbarn i vänthallen i Jörn, en svinkall vinterkväll. Hujja mig säger jag bara!
Men tågen har en viktig del att fylla när det gäller resande till och från Norrbotten. Jag kan bara tänka mig hur en turistande asiat kan njuta av att susa genom Sverige mot Norrbotten en ljus sommarnatt. Eller hur min dotter, snart ska ta nattåget från Umeå till Uppsala, för att hennes hund behöver komma till ett djursjukhus. Jag tror minsann mig veta, att min kollega Leif Pettersson från Boden, som är ledamot i Trafikutskottet håller fanan högt när det gäller att kämpa för nattågen!!

Inga kommentarer: