tisdag 7 december 2010

Vad kostar invandringen egentligen?!

Jag håller på att förbereda mig inför kammarendebatten som jag ska ha på luciadagen. För en gång skull är jag ute i god tid.....hoppas jag i allafall! Debatten ska handla om integration, etableringslotsar och kommunernas asylmottagande. Viktiga frågor och den borgerliga regeringen ska ställas till svar. Dom har makten att påverka situationen för dom nyanlända, få se vad dom säger.
Sen har vi då Sverigedemokraterna, som också ska upp i talarstolen. Det är ju i deras favoritgren.....enkla svar och helt orimliga lösningar ska dom säkert presentera. Si och så mycket kostar invandringen....bla bla....ut med dom bara, så löser sig allt. Läste just en mycket intressant artikel i ämnet som jag hoppas några fler är vill läsa.....

Inga kommentarer: