torsdag 29 oktober 2009

Speakers Corner på Kulturhuset i Stockholm


Igår var jag på Nordiska Rådets "Speaker Corner" på Kulturhuset i Stockholm. Där passade jag på, att lyfta upp frågan om att det finns olika former av handel med människor. Jag tror att vi oftast tänker på bilder som filmen "Lilja forever" gav oss. Men jag menar, att det även sker en form av handel med människor i Norden för jobb i t.ex jordbrukssektor och i städ- och byggbranschen. Det går inte att blunda för det och mitt förslag går ut på att nordiska ministerrådet även ska lyfta in det perspektivet i sitt arbete med att bekämpa handeln med människor

1 kommentar:

veritas sa...

Ja det handlas väl bara med människor idag. Jag ville dock egentligen bara påminna lite om att ni i Noorland kommer att drabbas hårdast av sjukvårdens privatiseringsplaner. Om ni är lika oroliga som jag över vad som kommer att hända med sjukvården så skulle jag tala allvar med era sydligare kollegor om dett i synnerhet de i stockholm. mvh