tisdag 6 oktober 2009

"No tears for queers"


Var ett tag sedan jag tipsade om aktiviteter på hemmaplan. Här är dock en kväll jag definitivt inte tycker ni ska missa. Föreställningen No tears for queers kommer till länet och i samband med denna visas också den starka fotoutställningen "In hate we trust" skapad av mästerfotografen Elisabeth Ohlson Wallin. Utställningen omfattar bland annat några av mina riksdagskollegor spetsade på gallret till högsta domstolen och där bilden med brandbomberna mot RFSL lokaler i Piteå fortfarande väcker rysningar och obehag i mig.



När ni ändå är inne på Norrbottensteaterns hemsida tycker jag ni ska köpa upp er på biljetter till föreställningen Måsen som nu går för fulla muggar. Anton Tjechovs mästervärk möter här Norrbotten och vår teater genom den unge, norrbottniske, nyutexaminerade, prisbelönte och hyllade regissören Rasmus Lindberg, som bjudre på en föreställning i högt tempo med dråplig humor, levande musik, körsång, eldeffekter och plötsligt allvar. Gå och se den, den är bra!

Inga kommentarer: