måndag 26 oktober 2009

Så in i Norden!

Vaknade upp till ett grådaskigt Stockholm och jag ville nog egentligen bara krypa ner under täcket igen. Men jag kravlade mig upp och känner nu att kraften i kroppen sakta men säkert återvänder. Jag måste erkänna att jag har lite svårt med energin så här på höstkanten. Birgitta Alhqvist, hon som leder delegationen från Norrbotten till partikongressen, lärde mig när hon var riksdagsledamot att Berocca är superbra och jag vet att hon har rätt. Jag kan behöva ett par Beroccor.....
För den här vecka är fullspäckade med spännande, intensiv och kanske till och från lite dramatisk politik. Veckan avslutas på söndag med partikongressens final. SPÄNNANDE!
Men först, ska jag vara delaktig i Nordiska Rådets 61:e session här i Stockholm. Vi börjar officiellt i morgon och håller på fram till på torsdag em. Jag ska där vara mitt utskotts talesperson i frågor som handlar om människohandel, ha ett inlägg på Kulturhusets "Speakers corner" och säker försöka ställa ett antal frågor till våra nordiska ministrar. Nordisk politik och samarbete är viktiga frågor för alla våra medborgare som bor, arbetar och lever i ett grannland. Så nu kör vi......

Inga kommentarer: