onsdag 28 oktober 2009

Jobbkongressen, Nordiska rådet och en tidningsanka.

Nordisk politik står fortfarande på dagordningen för min del idag, jag missar med andra ord invigningen av vår Jobbkongress. Trist, så himla trist! Mona Sahlin kommer säkert att göra en bra inledning, det är jag övertygad om.
Igår läste Fredrik Reinfeldt innantill från riksdagens talarstol....igen! Hans inlägg är helt utan energi och kraft. Verkligen trist när han som ordförande för EU och Sveriges statsminister, ska berätta om sin vision av "Nordens roll i EU" och mal på och läser innantill. Lite bättre än så kräver jag faktiskt av en ledare....trots att han heter Fredrik Reinfeldt.
Läser i nätupplagan att det ondgörs över LO-facken i Luleås inställda jobbmarsch och det tar man som ett bevis för att arbetarrörelsen är död. Ja, jösses säger jag bara, vi är långt ifrån döda. Vänd blicken mot Stockholms Mässan så får ni se, jag garanterar er att ljuset kommer att komma från norr!

Inga kommentarer: