onsdag 29 april 2009

Utförsäljningen av Apoteket!

Sitter just nu på mitt kontor och lyssnar på debatten om utförsäljningen av Apoteket AB. Den borgerliga regeringen har ju bestämt att Apoteket AB ska säljas ut och marknadskrafterna ska råda bland våra tabletter, piller och flytande mediciner. Jag måste skaka på huvudet av bedrövelse, när jag hör borgerliga ledamöterna i talarstolen som pratar om "glädjens dag" och "äntligen är det dags".
Jag undrar verkligen varför borgerligheten och dess ledamöter inte har lärt sig ett enda dugg, av vad som är roten till det onda i väldskrisen?!? Har borgerligheten verkligen redan glömt eller förträngt, det faktum att marknadsliberaler och girighet skapat totalt kaos i hela världens ekonomier. Mitt i allt detta så fortsätter den moderatstyrda regeringen sin privatiserings- och utförsäljningsvåg över Sverige. Ja sannerligen, behöver Sverige och Norrbotten en ny regering!

Inga kommentarer: