tisdag 14 april 2009

Blogga eller inte, är frågan med stort F just nu!

Ibland blir jag förundrad över vilka händelser och frågor som blir heta och aktuella.
Men jag måste nog inse, att jag är nog en nörd som är helt såld på samhällsfrågor och politik.
För jag tycker att trycksvärtan inte ens borde få torka, när vi i Sverige närmar oss en arbetslöshet på 11 %.
Jag tycker att TV-sofforna aldrig skulle lämna ämnet jobbpolitik och vad som händer om/när en fjärdedel av en ungdomsgeneration aldrig får ett jobb.
Jag tycker att etern borde ägna timmar åt att debattera och diskutera var jobbpolitiken tog vägen, den som var så viktig i förra valrörelsen.
Men jag är väl en nörd.....för just nu handlar det om våra bloggar har något värde eller inte. Nu förväntas jag svara på varför jag bloggar, hur ofta och om det finns några unika besökare på bloggen. Säkert kul att ägna tid åt det......Mitt enkla och nördiga svar är;
Jag bloggar därför att det är ett sätt för mig att få skriva om saker som är viktiga för mig med mina egna ord, svårare än så är det faktiskt inte.

Inga kommentarer: