tisdag 7 oktober 2008

P1 morgon med mig

Får erkänna att jag själv aldrig brukar börja morgonen med att lyssna på P1. Nere i Stockholm försöker jag hinna se morgonrapport innan dagen rullar igång och här hemma blir det mest Busiga byn och Charlie&Lola om min dotter får bestämma. Hoppas givetvis att jag är unik så verkligheten är att alla andra lyssnar på P1 morgon, speciellt idag när jag själv deltog = )

Hur ser människor på äktenskapet och är det egentligen någon skillnad mellan äktenskap och giftemål. P1 reder ut begreppen här och efter det är det dags för mig och Stefan Atterfall (kd) att debattera en könsneutral äktenskapslag och vår motion som vi gemensamt i oppositionen idag lägger. Vår motion är en garanti för att vi under detta år kan lagstifta om detta även om regeringen kör fast och inte förmår lägga fram ett lagförslag.

Vi behöver en lagstiftning grundad på kärlek, inte på man och kvinna!

Inga kommentarer: