onsdag 1 oktober 2008

Framtiden

Hej hej!

Nu är jag tillbaka här på Norrblogg, är som skrivet och gör min praktik i riksdagen med Fredrik som handledare.

Den här veckan har jag tänkt mycket på framtiden och mina visioner om framtiden. Jag planerar att flytta ner till Uppsala när jag börjar på gymnasiumet. Det är inte för att jag tycker att skolan i Kalix eller i norrbotten är dålig, utan för att jag vill testa att bo på en annan ort i Sverige och läsa en linje som ej finns i norrbotten.

Möjligheten för att jag ska få göra det är att jag söker till en skola med riksintag, för annars får jag inte inackorderingstillägg och då har jag/mina föräldrar inte råd att låta mig gå skola på en annan ort. Det är inte många kommunalaskolor som har riksintag och det är ingen kommunalskola som har en samhällslinje med inriktning miljö med riksintag i hela Sverige. Ända alternativet för mig är att söka en friskola, som egentlingen går emot mina idelogiska grunder.

När jag sedan har kommit mig igenom gymnasiumet, tänker jag flytta hem till de norrlänska skogarna, läsa i Luleå, fortsätta med politiken och bygga upp ett liv i norrbotten. Så oroa er inte, jag kommer tillbaka.

Inga kommentarer: