måndag 18 februari 2008

Vad sa programledaren i P4 Norrbotten egentligen?

Jag har just nu lite svårt för att sova på morgonen och vaknar klockan 05.00 varje morgon, så jag kliver, kokar kaffe och lyssnar på radion. Så just nu undrar jag vad programledaren Pelle Lindblom verkligen sa och menade?!

Han hade en förvirrat resonemang om kvinnor och diskussionen om att kvinnor ska få möjlighet att kontrollera män i sin närhet via belastningsregistret, om jag nu hörde rätt. Mycket kan sägas om innehållet i en sån diskussion och om själv förslaget. Men att raljera på det viset som skedd i radion gillar jag inte, nej, jag gillar det inte alls!
Fakta kvarstår att när män slår och våldför sig på kvinnor så sker det i mycket stor utsträckning av män i kvinnans närhet.
Förstår du Pelle Lindblom; kvinnor blir slagna av män som dom en gång i livet litat på och släppt in i sina liv?
Förslaget kanske inte är det allra bästa, men se det som ett uttryck för att kvinnor kraftigt håller på att tröttna på att riskera att bli slagträ för män!!


Inga kommentarer: