söndag 17 februari 2008

Ja, vad ska man säga!

Läs artikeln i Expressen om "Det unga vackra folket i regeringskansliet", vet inte om jag ska skratta eller gråta. Men på något sätt blir jag inte ens förvånad.....

Jag tror att det vore mycket, mycket bättre om dessa sakkunniga verkligen funderade över hur deras borgerlig politik slår mot vanliga människor. Hur förslag som innebär försämringar i A-kassan och sjupenningen förändrar människors vardag. Hur tankarna i en sådan sitution gnager om hur elräkningen ska kunnas betalas eller hur ett nytt jobb ska hittas när man ingen utbildning har för något annat yrke.
Ska jag vara riktigt ärlig, så tror jag svenska folket skiter i om sakkunniga hos ministrarna är unga och välklädda, jag tror svenska folket bryr sig mycket mera om hur borgerlig politik sprider orättvisan!

Ungdom och snygga kläder kan aldrig dölja en gammal och orättvis höger politik!

http://www.expressen.se/halsa/1.1050671/snyggingarna-bakom-makten

Inga kommentarer: