tisdag 22 mars 2011

Så du är ledig i veckan?

Så du är ledig i veckan, är det jag oftast får höra när jag berättar att vi har plenifritt. Ledig är att ta i. Men nog känns det som ledigt när man får vakna hemma i sin egen säng, äta frukost med familjen på morgonen och hinner med att ta en prommenad runt byn i strålande sol. Men ledig är att ta uti.
Förutom de möten som är uppbokade på hemmaplan så försökre jag desperat komma ikapp svarande på mejl, läsa in mig på nya frågor och skriva anföranden inför mina två kommande debatter. Och så är det de där reseräkningarna som jag ligger efter med...
det finns att ta tag i.

Idag har jag dock varit LEDIG några timmar, passade på att ta barnen till skoaffären och hunnit köpa dem nya handskar. Sedan avslutade vi kvällen med att gå på Åsa Petersens boksläpp.
Mitt Queer hjärta. Ska strax släppa kontakten med omvärden och tänkte då ta med Åsa till sängen. Eller i alla fall Åsas bok. Lite mer om tankarna som boken skapat, finns på min egen blogg.

Inga kommentarer: