måndag 28 mars 2011

"Efter-kongressen-känslor"

Ibland får man uppfinna ett ord för det som känns i kroppen och knoppen. En hel helg kongressande tar på känslorna och kraften, allt från att tårar nästan kom inför avtackningarna till rena glädjeskutt när vår nya partiordförande Håkan Juholt tog till orda. Klar är att vi nu återigen är uppe på banan och fajten med borgarna om politikens innehåll kan ta ny fart!
Det känns faktiskt som om ångesten, räddhågseheten och det tilltufsandet självförtroendet äntligen kan slängas bort. Bort med det och framåt marsch är det som gäller nu! Skönt och befriandet.
Nåja, lite tomt är det i allfall, så det är tur att vi har distriktskongress här i Norrbotten om två veckor så vi får träffas och prata mera politik då.
Men idag ska jag förbereda mig inför kvällen årsmöte här hemma i Arjeplogs arbetarekommun och jag tror jag ska unna mig en långpromenad i solskenet!!

Inga kommentarer: